Monday, 7 November 2011

Selamat Hari Raya Aidil Adha..

"Hayatilah hakikat pengorbanan sebenar berpaksikan cinta Ilahi." Dapat mesej daripada seorang kawan. Bila direnung kembali, sepanjang 19 tahun aku diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi Allah nie, apa la pengorbanan yang telah aku buat untuk Islam. Entah la. Jasa dan bakti diri ini untuk membantu agama Allah terlalu sedikit ciput sangat rasanya. Kan. Tapi belum terlambat lagi untuk bangkit dari lena yang panjang. Untuk keluar dari keselesaan yang mencengkam. Untuk menolak selimut tebal yang membaluti diri. Ayuh. Ramai di luar sana memerlukan kita Mereka yang hampir dengan kita.

Bangkitlah wahai diriku, bangkitlah wahai teman-teman, bangkitlah wahai pemuda pemudi, bangkitlah wahai pejuang Islam yang terlena. Sedarlah, di luar sana, ramai yang masih tercari-cari cahaya kebenaran.

Selamat berjuang wahai pemuda pemudi. Sungguh, perjuangan itu memerlukan pengorbanan yang amat besar. Dan perjuangan itu haruslah bukan bersifat materialistik. Nun, di hujung perjalanan kita sana, seulas senyuman menanti dengan penuh  keriangan dan kegembiraan yang bersifat abadi, namun, ikhlas adalah syaratnya. 






p/s Sekarang dah malas nak update blog. Hahaha.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!